Iquique - Arica - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu Iquique - Arica - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

Iquique - Arica

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

31 Mei 2008 | Chili, Santiago de Chile

Hier zijn we met ons laatste verslag uit Chili.
We dalen terug af naar een normaal zeeniveau en belanden in Iquique. Dit is een badplaats, maar niet zomaar één, hier heb je links het strand, terwijl je rechts de woestijn ziet liggen.
Wij vinden het net iets te koud voor het strand, maar dit is voor ons geen probleem, want we hebben iets interessanters gevonden. Dichtbij Iquique ligt er namelijk een spookstad, Humberstone. We nemen een lokale bus en worden in het midden van de woestijn gedropt. Humberstone is een oud mijnstadje wat nu dus volledig verlaten is, en open voor toeristen. Het was leuk om doorheen te slenteren en even terug in de tijd te gaan.

Op een paar uur van Iquique ligt het meest noordelijke stadje van Chili; Arica. Hier wagen we ons wel aan het zeetje, welliswaar niet om te zonnebaden, maar... om te surfen. Blijkbaar is Arica een hele goeie plaats om te leren surfen, dus nemen we hier een paar uur les. We hadden een hele goeie leraar, die ons opt gemak alle basics heeft uitgelegd, waardoor we na een paar uur oefenen al voorzichtjes konden rechtstaan op onze plank. Het was een coole namiddag, die naar meer smaakte. Helaas kunnen we niet langer blijven, want de tijd tikt ongenadig verder en we hebben nog 2 landen te gaan.

Tot later
Saskia en Tine

• 01 Juni 2008 - 07:29

Nestje:

mooooohaahaha dag spookjes lekker griezelen in de oude stad spannend en zeer leuke ervaring (weeral)nie te doen hoe jullie ons kan blijven verassen !!surfen de max,ik maak ons alvast lid op het sportstrand zo kunnen jullie mij de eerste basics aanleren wat denken jullie zou dat wel zien zitten zot en al surfs up dude ;-) waneer komen jullie eens online voor een klein babbeltje tot gauw dikke x dada

• 01 Juni 2008 - 17:33

Annemie:

hebben jullie nog ergens een fotograaf ook mee die jullie fotografeert op dat paard?
    Of ben je ergens een ezeltje tegengekomen dat meteen ook... je weet wel...
    Dat lijkt mij allemaal fantastisch maar ik laat het liever over aan de liefhebbers

• 02 Juni 2008 - 07:36

Jan De Man:

Weer nie eerst, dedju

• 02 Juni 2008 - 09:25

Marleen:

die woestijn en dan die geysers dat zag er wel spectaculair uit
    en nu hop naar het volgende land, echte globetrotters zijn jullie

• 02 Juni 2008 - 10:13

Nathalie:

Als ik dit alles lees, word ik gek in dit Belgenland.... Heerlijk om te lezen dat jullie het nog steeds zo naar jullie zin hebben. Tik tak tik tak, de tijd zit er bijna op maar niet gevreesd, België heeft ook zand, weliswaar geen woenstijnzand maar ale :-)
    Ik mis je sas, het wordt tijd om het Knokse strand terug onveilig te maken met potlood en fototoestel in de hand (hahahah, krijg terug de slappe lach als ik eraan denk).
    Geniet nog en tot het volgende verslag....
    Zoen zoen zoen,
    xxxx
    Nathalie.

• 02 Juni 2008 - 12:30

Kim:

Nooit genoeg hé, nu zijn jullie ook al zwaar aan't solliciteren om in de volgende zomercataloog van O'neill te verschijnen?! Die foto's komen precies recht uit Point Break (vóór ze zotte spelletjes beginnen te spelen)... wat peddelen bij zonsondergang, beetje dollen met de surfleraar (die mij overigens bij schemering een lekker dier lijkt). Maar face it... surfen kun je hier ook, so get those sexy asses back to belgium NOW! :-)
    Dikke x

• 02 Juni 2008 - 16:57

Mams:

we zijn blij dat jullie al die verschillende dingen meemaken,gewoon genieten!al vond ik persoonlijk die fotos op het galoperende paard,het best bij je passen.yeeha

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine