Arequipa - Nazca - Ica - Reisverslag uit Lima, Peru van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu Arequipa - Nazca - Ica - Reisverslag uit Lima, Peru van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

Arequipa - Nazca - Ica

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

05 Juni 2008 | Peru, Lima

Per trein komen we aan in het mysterieuze Peru. We houden halt in Arequipa, de 2de grootste stad van Peru. Deze stad ligt ongeveer op 2300m hoogte.
Van hieruit gaan we op 2daagse naar de Colca Canyons. Met een grote bus komen ze ons oppikken aan het hostel en vertrekken met een groepje van 12, richting Chivay. In 3u tijd rijden we naar 4900m hoogte, wat toch wel een serieuze stijging is.
Onderweg passeren we grote groepen vicuña's, die in het Reserva Nacional leven, waar we door rijden. De vicuña's behoren tot de kameelachtigen, net zoals de lama, guanaco en de alpaca, die we hier ook tegenkomen.
Aangekomen in Chivay, gaan we eerst samen lunchen vooraleer we naar ons hostel gaan. Op het programma voor vandaag staan er ons nog hot springs en een dinner met folkloreshow te wachten. Na het dinner gaan we allemaal vroeg gaan slapen, want morgenvroeg moeten we er om 5u30 al uit.
De volgende dag waren we zoals gepland al om 6u30 op pad. Ze brachten ons naar de mirador 'Cruz del Condor'. Hier leven enorm grote condors die af en toe naar boven komen vliegen. In vlucht zijn ze 3m breed en van snavel tot staart meten ze 1m. Je ziet pas hoe groot ze zijn als ze vlak boven je vliegen.
We zijn ongeveer een uur blijven kijken samen met een massa toeristen en zijn dan doorgereden naar een minidorpje. Hier konden we supertoeristiche foto's maken met een grote vogel op de schouder en een lama aan onze zijde.
Na een leuke trip, springen we 's avonds al op een nachtbus naar Nazca.

In Nazca bevindt zich één van de grootste mysteries van Zuid Amerika: de Nascalijnen. Om ze beter te kunnen bewonderen, maken we een rondvlucht in een klein sportvliegtuigje over de mystieke lijnen. De vlucht gaat over een gebied van 500 vierkante kilometer, waar er kaarsrechte, smalle, brede lijnen en figuren van dieren in de grond gekerfd zijn. Ongeloofelijk, sommige afbeeldingen zijn wel 200 meter groot! Het rare is, dat de lijnen en afbeeldingen vanaf de grond niet goed te zien zijn, dus hoe heeft men deze lijnen op de grond kunnen maken zonder dat ze een overzicht hadden vanuit de lucht?! Het is nog steeds onbekend waar deze tekeningen voor dienen, wie ze heeft getekend, of wat het doel ervan is.
Het hele gebeuren vonden we zeer fascinerend.
Nazca heeft niet alleen zn lijnen, maar ook een grote begraafplaats; Cementerio de Chauchilla. Hier zijn in de gerestaureerde graven nog 1000 jaar oude restanten te zien; zoals botten, schedels en zelfs hele mummies, van stammen die hier leefden voor de Inca's. We verlaten het interessante Nazca en rijden door naar Ica.

Vanuit Ica gaan we meteen naar het bijliggende Huacachina. Laguna de Huacachina is een oase middenin de woestijn en is volledig omringd door zandduinen van tientallen meters hoog. We maken hier snel een stopje, want hier kunnen we de duinen verkennen per buggy. Onze buggy was er één voor 6 personen (inclusief chauffeur). Nadat we veilig vastgemaakt waren, vertrokken we richting duinen. De buggy crosste met grote snelheid door de woestijn en we werden naar alle kanten geslingerd. Het was precies of we in een gigantische rollercoaster zaten!
Tijdens deze tocht was het ook mogelijk om te sandboarden. Nu en dan stopten we om van de hoogste duinen naar beneden te vliegen. We konden wel niet staand naar beneden glijden, maar liggend op onze plank, want het waren veel te stijle duinen.
Het was leuk om met zo'n snelheid naar beneden te vliegen, maar wij hadden toch liever leren rechtstaan.

Voila, dit was onze eerste week in Peru. We komen later terug met een verslag uit de hoofdstad.
Tot in Lima, groetjes Saskia en Tine

• 06 Juni 2008 - 05:55

Nestje:

machtig,prachtig ,super,ongelooflijk,fantastisch,de max,kippenvel ,jaloers,wauuuuuuw,nie te doen,dit zijn ongeveer de woorden die in mij opkomen bij het zien en lezen van zoveel moois !!!! mis jullie buddy's knuffel x nestje

• 06 Juni 2008 - 07:23

Annemie:

Ik dacht het gisteravond al dat er nieuws op komst was. De 'look' van de site was anders maar nog geen nieuw bericht.Man,man,man toch wat is dat overweldigend.Dat zit daar allemaal hoog in die bergen verstopt. Jullie hebben wel geen last van de hoogte denk ik, anders doe je geen zo'n surfstunten. Leuk hé, jong zijn! Als ik er ooit nog geraak zullen dat paardrijden,vliegen,surfen enz...niet voor mij zijn. Maar er is anders genoeg te zien en te beleven. Ik vind het machtig dat jullie ons zo laten meegenieten. Doe zo nog maar een tijdje verder. Ondertussen blijft alles hier in Hertsberge zowat hetzelfde behalve.......???

• 06 Juni 2008 - 07:24

Dedju nestje, ik ben weer nie eerst, kzat er maar 1 uur naast,
    Sas en tine, jullie moeten zeker de nazcalijnen gaan bezoeken in Peru, kennen jullie dit? anders zal ik de volgende keer wat meer info posten, want nu zit ik op mn werk
    groetjes

• 06 Juni 2008 - 07:27

Okay,
    Eerst reactie schrijven en dan bericht lezen = nie goe
    Goe... kga nog wat werken

• 06 Juni 2008 - 08:33

Marleen:

ja wat kan je na het lezen van zo een verslag nog schrijven, ik ben gewoon sprakeloos, geniet , geniet het is gewoonweg de max

• 06 Juni 2008 - 10:59

Kim:

Ola Chica's
    Alweer een indrukwekkend staaltje National Geographic! Het is ongelooflijk hoe jullie van de parapente zonder veel moeite overstappen op de surfplank, om dan verder te vliegen in een sportvliegtuigje en een ritje te maken in een coasterbuggy...verrrry macho indeed! :-)
    Ik kijk uit naar jullie verslag uit Lima, de boeken die ik er al over las beloven veel contradicties (mooi/vuil, arm/rijk).
    Hope to see you soon!

Dikke x

• 06 Juni 2008 - 11:12

Eep

Doen jullie ook Cuzco?
    Dat was, voor de komst van de Spaanse conquistadores, de hoofdstad van het rijk van de Incas. De stad is dan ook opgetrokken rechtstreeks op de oude fundamenten van de Inca-stad. Ook werd In 1911, niet ver van Cuzco, de Inca-stad Machu Picchu ontdekt. Cuzco ontwikkelde zich daardoor tot een belangrijk toeristisch centrum in Peru.
    Doe zou ik zeggen, peking express was jullie voor in 2007

Wauw...

• 06 Juni 2008 - 15:06

Joke:

Ik zal er waarschijnlijk nooit in slagen de eerste te zijn. Maar dat maakt de verslagen niet minder spannend! Wij genieten met volle teugen mee!

• 07 Juni 2008 - 05:55

Nestje:

hello again,nie te doen heb nu pas al de foto's gezien wooooohoooo de max echt mo how zeg kon ik dit maar mee beleven zo chic wauw !
    vandaag naar tw classic met mega kimmy jaloers jammer ;-) (graptje pol) had jullie er zo graag bij gehad helaas pindakaas tot later moatjes dikke x

• 07 Juni 2008 - 12:05

Moeke:

prachtig wat jullie daar te zien krijgen.k Ben steke jaloers maar gun het jullie . Steek maar nog van al die toeren uit, zo kunnen wij dan meegenieten aan de hand van de foto s. dikke knuffel aan de 2 avontuurlijke girls.

• 07 Juni 2008 - 15:04

Nele:

ciao sissy en sassy, heb ondertussen alle foto's en berichten gelezen en t is weer de moeite hé!!!! ben eens benieuwd naar Lima! hier alles ok, ben van de week naar amsterdam geweest voor t werk, was wel tof. nu druk aan het zoeken naar appartementje om te kopen, hopelijk heb ik er eentje gevonden tegen dat je thuis komt. zeg, we zullen elkaar in de luchthaven van Palma zien hé, we komen ongeveer op t zelfde uur toe, en dan een uurke daarna Leen, zie het zoooooooooo zitten!!!! deel je kamer met mij? MISS YOU, tanti baci!