De watervallen van Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu De watervallen van Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

De watervallen van Iguazu

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

11 Juli 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Na een snelle stop in Salta, rijden we onmiddellijk door naar Iguazu. Hier zitten we vlakbij de Braziliaanse grens en dit merken we direct aan de omgeving en klimaat. Het is hier lekker warm en hier geen woestijn of zout meer, maar alleen maar groen. We zijn speciaal helemaal tot hier gereisd om de spectaculaire watervallen te kunnen zien. Amaai, de 2700 meter brede watervallen zijn adembenemend! Nooit gedacht dat watervallen zo indrukwekkend konden zijn. Vanop verschillende viewpoints hebben we zicht op de watervallen, maar het spectaculairste was toch een douche krijgen onder de watervallen. :-) Je kan hier namelijk met een bootje tot helemaal tegen de waterval varen, waar je je precies een vlieg voelt tegenover de imense waterval.
Voor de rest van de dag lopen we in het park rond de watervallen, die een subtropisch regenwoud is. Tijdens onze wandeling komen we prachtige vogels, vlinders en nog meer dierensoorten tegen.
We blijven hier maar 2 dagen, want we moeten er terug vandoor. De tijd kort in en we hebben nog een stop te maken.

Tot dan
Tine en Saskia

• 11 Juli 2008 - 21:47

Tartje:

Kweet perfect wat je bedoelt met de watervallen, kheb dat ook nog gezien en vooral gevoeld in Brazilië!!
    Geniet nog volop van jullie laatste dagjes en see you soon.

X Sofie

• 11 Juli 2008 - 21:58

Nestje & Kim:

Hello girlies!

Machtige uitleg alweer, Vanessa laat weten dat ze ook watervallen getrotseerd heeft tijdens haar uitje in Hawaii... lucky bitches!
    Wij zijn net terug van een rustig avondje stappen, de voorbode van een festivalavondje, morgen... we gaan Zita Swoon kijken op Rock Zottegem (alleen voor zotte trezen!).
    En haast jullie maar voor die laatste stop... time's ticking en we dulden geen uitstel meer! Get back here!

Dikke, dikke x en tot heel binnenkort in Belgica!

Nestje&Kim

• 12 Juli 2008 - 14:58

J-LO&Co:

olé olé olé olé,hiphoi,yes,joepy,sissy komt terug!!Tante Titi cootje verlangt al hoor!!
    xxxxxxxxxxxx
    Pinky

• 13 Juli 2008 - 20:40

Tartje:

Na het zien van de foto's waren de watervallen in Brazilië toch niet zo spectaculair!
    Goeie terugreis!

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine