The lake district - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu The lake district - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

The lake district

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

14 Mei 2008 | Chili, Puerto Varas

Eerst en vooral willen we iedereen die nog twijfels heeft over onze aankomstdatum, ervan verzekeren dat er nu geen extra's meer worden aangebreid en we wel degelijk 15 juli naar huis komen. :-)

Na 3 dagen op de boot, zetten we terug voet aan wal in Puerto Montt, waar we direct een bus nemen naar Puerto Varas. Dit is een rustig en pitoresk dorpje, omgeven door meren en vulkanen.
Hier ligt het 2de grootste meer van Chili; Lago Llanquihue. Langs dit grote meer, liggen er nog meerdere kleine dorpjes waar wij Frutillar van bezoeken.
We maken er een gezellige wandeling en proeven de specialiteit van het dorpje, Kuchen met Murta. Murta is een rode bes die je enkel in deze streek kan vinden.
Hier kunnen we wel de vulkanen van dicht bekijken en maken een boottocht erlangs.
We meren aan in een heel klein dorpje temidden in het Andesgebergte, waar we eventjes de tijd krijgen om het dorpje te verkennen en te lunchen. We waren blij dat we zelf onze boterhammetjes bij hadden, want zo konden we picknicken in alle stilte met zicht op de Andes, machtig! Op de terugweg staat er ons nog een waterval te wachten waar we nog eens poseren voor de lens en voila, de dag zit er weer op.
Met 2 dagen hebben we hier ruim voldoende, dus kunnen we weer verder om een ander gedeelte van het lake district te verkennen.

Tot dan, Tine en Saskia

  • 15 Mei 2008 - 10:12

    Janneman:

    Ik ben eersteuhh, joepie de poepie

    wauw...

  • 15 Mei 2008 - 17:25

    Kim:

    Hey Ladies
    Alweer mooie kiekjes, net zoals vroeger, toen ze je op school voor een berglandschap zetten voor een klasfoto... maar dan in't echt. :-)
    Geniet van de Andes, de dingen die ik er al van gezien heb in films en op foto, zagen er veelbelovend uit.
    Hier is het ondertussen weer herfst, de hittegolf heeft zijn biezen gepakt en laat ons zitten onder een dikke pak donderwolken. Verder is Justine Henin definitief gestopt met tennissen (voorlopig toch :-)) dus we hebben weer eens het wereldnieuws gehaald.
    Voor de rest... all is quiet.

    Tot gauw, ik ga mijn kalender met als deadline 15 juli inéén knutselen en elke dag beginnen stempeltjes zetten... jippie!

  • 15 Mei 2008 - 18:36

    Nestje:

    hello my best friends here i am from gulf shores alabama tis hier de max heb mij al rot geamuseert die man is gewoon geschift he is a real stand up comedian een vijsje te kort da we zeggen de max mn buikspieren staan hier dag en nacht gespannen van het lachen nie te doen dit weekend gaan we deelnemen aan een pokerrun racen met een speedboot my triangel nippelcovers and string liggen al klaar ;-) dat wordt een dolle boel
    volgende week we going to orlando florida it will be nice ik geniet ervan echt !!! dank u vriendjes om even van jullie blog misbruik te maken zodoende doe ik dan ook langs deze weg aan iedereen de groetjes vanuit the usa
    by the way de foto's zijn fantastisch geniet ervan en geloof me het is jullie geraden dat 15 juli de einddatum is ik kom jullie persoonlijk halen (grapje) ik kijk er naar uit echt tot binnenkort big hug smak x

    nestje en dn beer

  • 15 Mei 2008 - 19:39

    Neels:

    ciao girls, ik blijf op de voet volgen hoor! die helpende hand van tine op de gletsjer was wel vriendelijk:) by the way sis, je nieuwe garderobe ziet er goed uit hé!!! ik mis jullie so much! vanavond komen moeke en papa toe in milaan, van papa is t een jaar geleden dat hij hier geweest is, k kijk er wel naar uit hoor! gelukkig hebben jullie bevestigd dat terug datum nog steeds dezelfde is, thank god!!!
    love you nele

  • 16 Mei 2008 - 10:59

    Lieselot:

    Hey Tine en Saskia

    ik heb er geen woorden meer voor ;-)

    hou jullie goed!

    groetjes Lieselot xxx

  • 19 Mei 2008 - 13:44

    Annemie:

    dag Tine en Saskia,
    vorige week donderdag had ik in de rapte iets gemaild en ik wou nog iets bekijken van jullie verslag uit Torres del Paine en mijn 'half' verslag was riebedebie. Ik had toen zo weinig tijd om er opnieuw aan te beginnen en eigenlijk zou ik de 'eerste' geweest zijn! Jaja, voor 'de' Janneman. Ik vind het wel grappig om steeds dezelfde namen tegen te komen zonder een gezicht daarbij te kunnen plakken. Ben eens benieuwd om die mensen in het echt te zien.
    Wij hadden hier gister een feest voor mijn moeder (85 jaar) in de tuin en ge ziet het van hier dat het een beetje superdruk was.
    Maar ik volg jullie op de voet hoor! Alleen heb ik de indruk dat wij pas de verslagen krijgen als jullie al in een ander gebied zitten. Was dat voor Azië ook zo? Daar ben ik minder mee vertrouwd vandaar dat ik het misschien niet door had.
    Doen jullie nog altijd verder per luxueuze bus en boot-met-vlees? Of zitten er nog vliegtuigstukken tussen? Nu zit je zeker in Peru? En dan nog Bolivië met de mooie kindjes en de madammen met bolhoed. Ga je Argentinië weer binnen via La Quiaca en Salta? Dan heb je nog heel wat kilometers te doen.
    Geniet en ontdek nog veel en hopelijk schieten de vulkanen pas in actie als je er gepasseerd bent.
    groetjes, Annemie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 49011

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2007 - 15 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: