The lake district - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu The lake district - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

The lake district

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

19 Mei 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Olaba,
We zijn snel nog een keertje de grens overgesprongen naar Argentinië, Bariloche.
Wanneer we aankwamen, zagen we dat er een witte laag over gans de stad lag. Heel bizar, want sneeuw kon het niet zijn, daarvoor was het net iets te warm. Maar wat dan wel? Blijkbaar waren het assen van de Chaiten vulkaan, die overgewaaid waren tot hier. De dag voor we hier aankwamen, heeft het hier letterlijk assen geregend.
Naast z'n mooie meren, is Bariloche ook gekend voor chocolade. De ene chocoladewinkel ligt hier naast de andere en je hebt hier zelfs een chocolademuseum. Na een bezoekje aan het museum, gaan we direct op zoek naar de beste chocoladewinkel. We kiezen er enkele uit, maar voor ons kunnen ze nog altijd niet tippen aan de Belgische chocolade.
Met een volle chocolademaag, gaan we naar Cerro Campanario, waar we een stoeltjeslift naar boven nemen. Hier hebben we een adembenemend zicht op de meren.
Op onze laatste dag, beslissen we om de omgeving eens op een andere manier te verkennen en ipv te hiken gaan we vliegen. :-) Je kan hier aan paragliding doen en dit leek ons wel een leuke ervaring. Het gebeuren vindt plaats op de Cerro Otto berg. Op de top van de berg bereiden we ons voor, terwijl de mannen het zeil klaarleggen, trekken wij onze vliegpakjes en helm aan. Om beurt worden we vastgeklikt aan onze piloot en moeten we zo hard lopen als we kunnen. Er is vandaag juist niet veel wind, waardoor we extra hard moeten lopen, maar het lukt ons vrij vlot en voor we het weten hangen we al in de lucht.
Tine kwam bijna in aanraking met een gigantische Condor, maar de vogel was niet gerust in dat felgele zeil en vloog snel weg. Na een kwartiertje vliegen, zetten we veilig beide voeten terug op de grond.

Hiermee ronden we ons bezoek in Bariloche af en gaan terug naar Chili.

Hasta luego
Saskia en Tine

• 20 Mei 2008 - 08:58

Tartje:

Joepie, 't wordt een echte strijd om als eerste een berichtje te plaatsen!
    Zijn zondagavond een hapje gaan eten (Mechiko,Carello) met J-LO & Co en MegaWimpies, twas lekker en plezant. Iedereen kijkt er naar uit om jullie terug te zien!
    Geniet nog van alle mooie dingen, en wij volgen de avonturen van Tine en Saskia op de voet!

Vele groetjes,
    Tartje, Peter en Staf

• 20 Mei 2008 - 09:49

Jan De Man:

Damn, ik zei da nog tegen nestje, die gaan toch nie naar zuid-chili, want daar was 2 weken geleden een vulkaan aant uitbasten, en hele dorpen moesten geëvacueerd worden.

• 20 Mei 2008 - 09:57

Annemie:

Toeme toch, te laat voor de eerste reactie. Jullie blijven wel heel lang in het Zuiden. Die vulkaanuitbarsting zou tot in B.A. zijn gevolgen hebben stond hier in de krant. Hopelijk is het stof helemaal weggewaaid tegen dat jullie van daaruit naar huis komen. En dat is geen geldige reden voor 'verlenging' hoor!

• 20 Mei 2008 - 19:18

Kim:

Hallo hallo!
    Saskia en Tine in de chocoladefabriek! Ik heb een boek gelezen over de streek waarin jullie nu zitten. Het hoofdpersonage had een chocoladedrankje gedronken waardoor hij het eeuwig leven had dus let alsjeblieft op voor die brouwsels daar, tenzij jullie het leven dat jullie nu hebben willen rekken en trekken dan zoek ik het concrete adres wel even op :-)
    En vliegen enal... ik had wel eens willen weten wie zou gewonnen hebben als Tine in stokken was gekomen met de condor...

Ik ben benieuwd naar meer Chili-avonturen, het lijkt mij een machtig land.

Dikke x en tot gauw!

Kim

• 23 Mei 2008 - 21:18

Annemie:

Ewel lady's, is dat den truc om ons nieuwsgierug te houden? Eerst een chocolade-verslag en dan een paar dagen later de foto's van de natuur.Ik wist niet dat die meren zo mooi zijn.

• 23 Mei 2008 - 21:44

Annemie:

En ik ben dan nog halverwege het doorsturen van de foto's op jullie site gearriveerd? Ik had daarnet nog maar de eerste zes.
    Is het daar van 'el condor pasa?'
    Tine, 15 jaar geleden had je dat toch niet kunnen voorspellen? De wonderen zijn dus nog de wereld niet uit.
    Doe maar verder met die wonderen.

• 25 Mei 2008 - 21:05

Nele:

oh my gosh!!!! dat vliegen, hoe cool!!! ben blij dat ik dit pas gelezen heb als jullie weer veilig op de grond waren of k zou ongerust geweest zijn:) echt super, jullie overtreffen jezelf toch wel iedere keer hoor... hier alles goed, ben van t weekend naar de zee geweest met debora en ozlem en was heel tof, nu wel rode kaakjes maar die slaan hopelijk vlug om naar bruin. tinette, als je terug in europe bent moet je toch wel eens voor efkes komen dan kunnen we ook samen naar zee hier, en saskia is natuurlijk ook altijd superwelkom hé!!!! k verlang tot jullie terug komen maar geniet er vooral nog maar van. love you!

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine