Van Allepey tot Varkala - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu Van Allepey tot Varkala - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

Van Allepey tot Varkala

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

13 Februari 2008 | India, New Delhi

Kerala staat bekend om zijn backwaters. Dit is een uitgestrekt gebied van meren en kanalen omringd door palmbomen en rijstvelden.

We veranderen van reisstijl en nemen i.p.v. de bus een luxueuse houseboat om zo via de backwaters naar onze volgende bestemming te gaan. We voelen ons precies 2 prinsessen met onze prive-kok, kapitein en gids. We laten ons gaan en smijten ons op het dek om zo het leven langs de backwaters en omgeving te bewonderen. Je ziet hier nog een veerman mensen naar de overkant roeien, zodat ze kunnen gaan werken en de kinderen naar school kunnen. `s Avonds wordt de boot stil gelegd en kunnen we na ons diner rustig gaan slapen.
De volgende dag komt er een eind aan ons luxeleventje en gaan we verder met de bus naar Varkala.

Varkala is niet alleen gekend voor z`n mooie strand, maar hier is het ook "the place to be" voor Ayurvedische behandelingen. Wij kiezen voor een massage met warme olie en kruidenstempels.
Van het strand zelf hebben we geen gebruik gemaakt, wel zijn we naar een tempel gegaan waar er een festival aan de gang was. Er was een parrade van 50 olifanten en een masa volk. Op een gegeven moment begon het wel wat gevaarlijk te worden, wanneer er een groepje mensen begon te lopen. Het was net als in een film, direct hangt er een rare sfeer in de lucht en begin je ook mee te lopen, net of je leven ervan afhangt. Zelfs al weet je niet wat er aan de hand is. We dachten dat er een olifant op hol geslagen was, maar nadien bleek het een groepje jongeren te zijn die herrie stookten.
We keren veilig terug naar `t hotel zonder kleerscheuren.

Volgende week weer nieuwe avonturen van
Saskia en Tine

• 13 Februari 2008 - 22:47

Nestje:

ciao chica's alles bien daar ?zo te lezen wel massagetjes privé jet kan nie op van een reisswitch gesproken !tzal wel zijn gelijk hebben jullie als ik zin heb in een verwendagje kost het me bijna een halve maandwedde :-)klinkt weer als muziek in de oren zoals gewoonlijk,buiten het groepje herrie stookers waarschijnlijk een nie menselijk grappig zicht het weglopen wel te verstaan hihi funny!okidoki pianisimoki de groetjes vj nestje ja wadde dadde toedeloe x

• 14 Februari 2008 - 16:06

Annemie:

dag Tine en Saskia,
    ewel geen foto's van de 2 prinsessen en hun massages?? Hou je die privé? je zou gelijk hebben om niet alles te tonen.
    Hier is er geen bijzonder nieuws. Het is een week prachtig lenteweer geweest maar het is voorbij en het is bitter koud en mistig. het kan alleen maar weer verbeteren. Geniet ginderachter maar van de warmte en tegen dat jullie terug komen (wanneer?)is het ook al weer warm.
    groetjes,

• 15 Februari 2008 - 10:11

J-LO:

Dag tante Tine,
    Zie dat het daar nog altijd goed is!!Daar zijn we blij mee!!GENIETEN is de boodschap!!Sissie weet dat ik je mis en stiekem al veel zit te verlangen tot je terug bent!!Jullie zien er echt gelukkig uit !!
    Dikke zoenen J-LO en onze kleine spruit!!

• 15 Februari 2008 - 18:13

Annemie:

ik moet een beetje meer geduld hebben hé. Maar het wordt dubbel en dik beloond. Prachtig!!!

• 16 Februari 2008 - 09:50

Mams:

jullie zijn in het aards paradijs beland!!!straks hebben jullie geen zin meer om nog terug te komen.of is het verlangen,naar ne goeie biefstuk friet met champignons,toch een reden om weer te keren?allee nog een paar weken mottige kost,je moet er toch iets voor over hebben he.doei en xxxxxsjes

• 16 Februari 2008 - 10:37

Evert:

cool zalig ;-) dat is iets voor mij :-p

• 17 Februari 2008 - 11:17

Valerie:

Zalig, even lekker op een woonboot verblijven tussen de natuur en nog met een privékok en al , super gewoon! Daar heb ik nu ook eens zin in zie!
    Ma geen paniek, k heb hier ook mijn prive kok, janneman, ma hij probeert dan eens aziatisch eten te maken da naar aangebrand kieken smaakt, ma k heb er toch ook een e! ( als ie da maar niet leest of k mag volgende keer zelf mijn potje maken ) hihi.
    Die fuif leek me ook wel best leuk, moet wel grappig geweest zijn met zo'n koptelefoon, k'zou even tijd maken om me achter een hoekje te zetten en eens goed te lachen met iedereen hoe ze zonder muziek dom doen.
    Alé, k ge jullie laten, vele groeten hé
    Val

• 18 Februari 2008 - 12:45

Kim:

Hello honeybees!
    Die fotooooo! Man, man, daar zeg je het eigenlijk allemaal mee... je hoefde niets meer te schrijven. Palmboten, een woonboom (of was het omgekeerd?)en dolce far niente... onbeschrijfelijk.
    Ik denk dat ik niet meer terugkom naar jullie blog, it's too much for a working girl! :-(
    Hier wordt het stilaan ook weer een béétje lente. Mooi weertje, de dagen worden langer, zelfs het park verandert stilaan van een werf weer in een park. Ik heb mijn nieuwe bureau net gezien... wauw! Uitzicht op de fonteintjes.
    Maar da's niets vergeleken met ons appartementje!
    We wachten express op jullie thuiskomst voor de housewarming so you better get you asses back to belgium in April, sisters! Mensen beginnen hier ongeduldig te worden :-)

• 18 Februari 2008 - 13:46

Laurence En Pieter:

Ik geloof dat jullie je daar goed laten verwennen. En groot gelijk heb je. Hier gaat alles nog z'n gewone gangetje. Vanaf vandaag moet ik niet meer werken tot 1 juni. Jullie denken waarschijnlijk wie laat zich hier verwennen! Maar niks is minder waar ik ben ondertussen zo rond geworden, het lijkt alsof ik ieder moment kan ontploffen. Nog maximum twee weken en jullie kunnen kennis maken met een nieuw wezentje.
    Geniet er nog van en laat jullie niet overlopen door olifanten hé, jullie zijn al niet van de grootste.

Groetjes Pieter, Laurence en ...
    x

• 18 Februari 2008 - 20:50

Aurore:

hey! de max die foto's spreken inderdaad al vanzelf - gelijk om jullie nog eens te laten verwennen,... India is een ware olifanten land, ziet er tof uit om die beestjes van zo dichtbij te zien/?horen/?voelen. kweet wel dat er nog zoo's bestaan, maar dat is niet hetzelfde, zeer zeker! toch chance dat jullie vaak ergens aankomen, en er is een parade/feest/wedstrijd aan de gang... voorspelt nog wat voor de toekomst?! Dus, genieten jullie daar maar as much as you can. Greeetz

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine