Kochin - Munnar - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu Kochin - Munnar - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

Kochin - Munnar

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

08 Februari 2008 | India, New Delhi

In het gezellige Fort Kochin is er deze keer geen fort te zien, wel een dijk waarlangs je kan zien hoe de Chinese fishing nets in zn werk gaan.
Dat is een goed bedacht systeem. Met een houten constructie laten ze het visnet in zee vallen en met behulp van stenen als tegengewicht hijsen ze de boel met 5 a 6 man weer op. Hier wordt het niet meer gebruikt voor de visvangst, enkel als toeristische attractie.

Ook hier merk je nog veel van de aanwezigheid van de Portugezen en Hollanders. We bezoeken de St Francis Kerk, die de oudste kerk van India is. Hier lag ook geruime tijd Vasco da Gama begraven. Een stukje verderop ligt de Dutch Cemetry, voor ons wel leuk om te zien want er staan Nederlandse teksten op de grafstenen,zoals 'Johanna, huisvrouw van baron Van Dam'.

Kochin is beroemd om de 'Kathakali dans', een typische dansvorm uit Kerala. We besluiten dan ook om 's avonds een voorstelling bij te wonen. Kathakali betekent letterlijk 'gespeeld verhaal' en is vooral bijzonder door de overdadige make-up (die minstens een uur in beslag neemt), de kleding en de muziek. Er wordt niet gesproken en alleen gezichtsuitdrukkingen en dans(vooral de handgebaren en de oogbewegingen zijn opvallend) worden gebruikt om verhalen te vertellen. Er bestaan overigens geen vrouwelijke kathakali dansers en de vrouwenrollen worden dus door mannen gespeeld. De opleiding tot kathakali danser duurt enkele jaren.

MUNNAR
We nemen eventjes afscheid van onze grote zakken (zonder pijn in het hart) en gaan op 2daagse naar de theeplantages van Munnar.
Onderweg stoppen we eerst aan een meer waar ze naartoe komen om olifanten te wassen. Leuk om te zien hoe die grote loebassen braafjes gaan neerliggen en er nog van genieten ook om een schrobbeurt te krijgen. Na 1000 foto`s rijden we door naar een spice farm, waar we van de boer zelf een rondleiding krijgen. Best wel interessant om eens een cacaoplant te zien en de vrucht zelf te proeven (een rauwe cacaovrucht smaakt een beetje naar mango). Hier zijn we ook te weten gekomen dat een noot muskaat in een soort van vrucht aan de boom groeit. Na bijna een ganse cacaovrucht en een vers geplukte ananas gegeten te hebben, rijden we door naar ons hotel.
Deze keer zitten we temidden in de theeplantages, weg van alle drukte.
Vooraleer we dinneren maken we eerst nog een wandeling door de velden en sluiten zo onze dag af.
We beginnen onze dag met een bezoek aan het thee museum en bij terugkeer stoppen we nog even langs de velden om de theeplukkers bezig te zien.

Dit was alvast een aangename start in Kerala en we kijken al uit naar de rest van het zuiden.

Saskia en Tine

• 08 Februari 2008 - 11:35

Nestje:

mmmm zalig lekkere verse ananas en mango klinkt heerlijk doet me weg dromen naar een warme zomerse dag ! alé zeg leuk om eens iets nederlands te kunnen lezen we zijn ook overal gekend hé.zo'n dans dat zal je bij ons niet tegekomen waarschijnlijk wel de moeite om te zien !t'amusement in t'klooster ben enorm benieuwd naar het verslag ma soeur saskia et ma soeur tina haliluja !! smak x dada

• 09 Februari 2008 - 14:01

Annemie:

Tine, Tine,Tine toch!! Zo dicht bij een olifant!!waar is de tijd dat onze hond een olifant leek voor jou.

• 13 Februari 2008 - 07:43

Kim:

Hello hello!
    Alles goed, daar aan de andere kant van de pingpongbal? Jullie zien er alleszins geweldig goed uit op de foto van de Theeboompjes! Volgens mij zijn jullie stiekem al maanden aan het kuren en zijn dat gewoon van die foute papieren achtergronden waar jullie telkens voor poseren. allé, we hebben het door, kom nu maar terug! :-)

Ik ga mijn Oostenrijk-valies uitladen en mijn teambuilding-valies inladen... en daarna blijf ik eens een paar weken thuis denk ik...

Tot van't weekend!

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine