Goa - Reisverslag uit Goa, India van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Goa, India van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

Goa

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

02 Februari 2008 | India, Goa

Na de regen in China, de ijskoude Tibetaanse nachten en de droogte van Rajahstan kunnen we eindelijk genieten van het zonnetje op het strand.

Eerst stoppen we in Panaji, dit is de hoofdstad van Goa en ligt aan de Mandovi rivier. De Portugezen hebben hier hun erfenis nagelaten in de vorm van oude huisjes met balkonnetjes, kleine straatjes, kerken en bars. Wat wij bezocht hebben is de Immaculate Conception Church. Deze kerk was het eerste wat de Portugezen bij het arriveren aanlegden. Niet veel bijzonders en veel is er hier anders ook niet te doen. Het enigste waar Goa eigenlijk goed voor is, is de hele dag op het strand liggen en niks doen. :-)

Ze zeggen dat de stranden in het noorden het mooist en rustigst zijn, dus starten we in Mandrem. We pikken er lukraak een hotelletje uit en het ziet er op het eerste zicht goed uit. Gezellige zithoekjes met kussentjes, sfeerlichtjes, muziek en allemaal hutjes op het strand. Nadat we ons installeren in onze hut gaan we iets drinken bij de buren. Daar komen we te weten dat we eigenlijk in een Russisch hotel beland zijn. Blijkbaar weet iedereen op het eiland van de Ruskies behalve wij natuurlijk :-). En ja hoor, als we terug keren valt het ons op dat alles in het Russisch geschreven is en dat alle gasten inclusief eigenaares Russisch zijn. Op zich niet erg, het zijn gewoon niet de meest sociaale mensen en Engels spreken ze ook niet echt.

Zalig om hier te kunnen rond slenteren en eens geen schooiers achter je gat te hebben. Mandrem is een mooi rustig strand en met een strandwandeling van een half uurtje, zitten we in Arambol. Dit is een gelijkaardig strand, maar net al iets toeristischer. Na 4 dagen relaxen hier, zijn we klaar voor de feestjes op Palolem.
Op dit strand zitten we precies niet meer in Indie, maar eerder een soort van Ibiza (of het volk toch tenminste). Je ziet hier echt vanalles op het strand, honden, speciale mensen, honden, koeien, honden en met een beetje geluk, dolfijnen bij het ontbijt.
Al snel komen we te weten dat `Cafe del mar` the place to be is, hier op het strand en al even snel weten we dat de cocktails er te vlotjes ingaan hi hi hi. Gelukkig ligt ons hotel dichtbij en met een kleine strandwandeling zitten we veilig in ons bed, de ene al wat draaieriger dan de ander :-)
De party van de week was `Silent Noise`, een geweldig idee. Er waren 2 Londense Dj`s aan het draaien, maar vreemd genoeg was er geen muziek te horen, wel was iedereen aan het dansen. De fun van de party was dat iedereen een koptelefoon kreeg en zo de 2 dj`s kon volgen. Zo grappig om dan je koptelefoon even af te doen en iedereen in de stilte te zien dansen en horen meezingen. We dansen door tot in de vroege uurtjes en nemen dan afscheid van de dansvloer.

Na een goeie week rust op het strand, zijn onze batterijen weer opgeladen om het zuiden te attakeren.

Volgende week meer op saskiaentinegoingoriental, tot dan ...

• 02 Februari 2008 - 18:49

Mams:

goed zo!eventjes pauze,nu kunnen jullie er weer tegenaan.want er is nog zoveel te zien en te doen,geniet er maar van,dadadada.....

• 02 Februari 2008 - 20:32

Aurore:

hmmm... van diversiteit gesproken. Groot gelijk om een paar dagen uit te trekken voor een 'dolce far niente'!!:-D alhoewel ik (aan de hand van jullie beschrijving) niet zo snel van een vergelijking met Ibiza zou spreken, dice sic de Ibiza kenner... en dat'silent noise'ID, moeten jullie absoluut importeren, ziet er geweldig uit... greetz & enjoy!!

• 02 Februari 2008 - 21:55

Kim:

In Ibiza bestaat dat Silent Noize gedoe al, dat heb ik eens gezien op TMF... het zag er geweldig debiel uit, maar wel dé ideale manier om eens keihard met mensen te lachen.. en ze horen het toch niet... great!
    Hier alles goed, het Amerikaans avontuur is achter de rug. Ik hoop dat jullie bespaard blijven van het Jetlag-gevoel als jullie terugkomen... ik ben nog steeds niet echt voor serieuze rede vatbaar en héél erg snel bij de neus te nemen wegens to-taal niet geconcentreerd...very funny indeed!
    En dan nu... skiën. Ik vertrek morgen naar Oostenrijk...dus see you(delahietieee) later!

Dikke x

• 03 Februari 2008 - 10:05

Nestje:

hallo hallo party people ben in plain form ladies de zwiens en vanacht al goed in de roapen gezeten miliju eens gaan eten met het werk vanessa had natuurlijk nog geen zin om naar haar kot te gaan even de boxen gaan testen ja ja ze doen het allemaal prima we zullen geen koptelefoon nodig hebben!woehoeeee ik zie het enorm zitten me and carnaval wree goe moaten:-).alé ladies jullie batterijtjes zijn weer opgeladen laat het avontuur maar weer beginnen,tameseleute en we goan nog nie no rus belange nie .... carnavalverslag volgt dada buddy's smak x

• 04 Februari 2008 - 11:40

Nestje:

zwankendamme is the best ole ole 1ste plaats carnavalstoet de max é e wou dit eventjes mededelen tot later knuffie x

• 06 Februari 2008 - 12:10

Johan En Nadine,:

Namaste Saskia en Tine,

Zachtwinterse groetjes uit de Brugse Moerstraat (weet je nog wel?). Heerlijk om te zien, horen en lezen hoe jullie je kostelijk aan het amuseren zijn en genieten van al die nieuwe ervaringen. Het kriebelt als we jullie foto's zien van Lijiang, Dali, Kunming, Delhi, Rajasthan,... Geniet nog met volle teugen van jullie fantastische reisavontuur, iets wat niemand jullie nog kan afnemen.
    Benieuwd om jullie terug te zien en horen, ciao.

Liefs,

Nadine en Johan.

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine