Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

Mumbai

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

19 Januari 2008 | India, Bombay

Iedereeen spreekt over Mumbai alsof het een vreselijke stad is, maar wij vonden het wel leuk om hier rond te lopen en de glitter en glamour wat op te snuiven. Het valt echt op dat alle rijke Indiers in Mumbai zitten, waardoor de armoede hier goed zichtbaar is tussen het decadente leven van de rijke. Aan de ene hoek staan mensen te bedelen en aan de andere staat een Bentley geparkeerd voor een 5 sterren hotel.

Aan de Indian Gate nemen we een boot naar het Elephanta Island. Dit is een eiland met vooral grotten waar er tempels in gemaakt zijn. Enkel in de grote grot, waren de beelden nog mooi bewaard. Voor de rest bleef er niet veel over, enkel agressieve apen.
Onze 3 maanden onderweg, vieren we door eens lekker te gaan eten in 1 van de chiquere restaurants. Na het eten worden we uitgenodigd door een gast die rechtover ons zat, om samen naar een hippe bar te gaan. Het was een leuke avond met lekkere cocktails, eens heel iets anders.

Het eerste waar wij aan dachten bij het horen van Mumbai, is Bollywood. Vreemd genoeg merk je daar bijna niets van. Er werden zelfs geen tours naar Bollywood georganiseerd. Er is maar 1 organisatie die tours boekt aan 100 Euro de dag. Dit was veel te duur voor ons, dus de enige mogelijkheid om de studio`s te kunnen zien, was zelf meespelen in een film :-)
We hadden al vernomen dat ze in onze buurt dikwijls op zoek gaan naar extra`s om mee te spelen in een film. Dankzij Jeff (gast van in resto) die een cameraman kent en ons zo in contact brengt met de studio`s, kunnen we meespelen in een film.
Bollywood valt totaal niet te vergelijken met Hollywood. We dachten aan te komen in een heel complex, maar komen in een vervallen gebouw terecht die niet te onderscheiden valt met de rest van Mumbai. We moesten ons eerst verkleden met de kleren die ze ons gaven en mochten dan de set binnen. Er was een mooi restaurant nagemaakt met een bar en dansvloer in en onze opdracht was om de dansende acteurs toe te juichen. Het was een leuke ervaring, maar toch redelijk vermoeiend om van 10u tot 21u recht te staan. We mogen niet klagen, want we hebben lunch gekregen en op het einde elk 500 Roepies (10 Euro).

Na de studio`s gaan we snel incognito met de trein naar Goa, voordat we hier door iedereen herkend worden :-)

Two stars are born!
(Foto`s en handtekeningen worden bij thuiskomst uitgedeeld)
Saskia en Tine

• 19 Januari 2008 - 16:43

Nestje:

mo how mo how ton awere direct in het bolletje stars are born je weet toch dat de enige echte hier voor het scherm zit:-)tis toch nie te doen van wat jullie allemaal de kans krijgen zo chic en kom je dan op tv india ?niet te doen de 2 chica's in een film wat gaan we nog allemaal meemaken geweunweg de max é wat jullie beleven!zou toch graag wat meegereist hebben hoor denju!alé dn beer heeft voor 1 dagje thuis geweest is alweer het zeegat in jammer !sas binnen 14 dagen staat heist weer op zn kop ja ja carnaval snik weet je het nog vorig jaar je was in plain form é! heb dn beer kunnen overhalen ik mag gaan carnavallen en nu is mn moatje dr nie snik ,mo kgon dr toch ne lap op geven meug zien wa dat wilt heb het zo lang moeten missen!moatjes ga jullie laten tot gauw dada smak
    pootje van boemertje

• 20 Januari 2008 - 11:50

Valerie:

Ben gemist, mijn reactie staat op tweede wereldwonder

• 20 Januari 2008 - 12:13

Marleentje:

amaai wat een story
    gaan jullie nog wel met ons, gewone stervelingen , willen praten nu jullie BOLLYWOOD sterren zijn
    ja waar gaat deze reis jullie nog allemaal naar toe brengen?
    genieten , ervaren, opnemen enz is de boodschap
    marleen

• 21 Januari 2008 - 08:53

Janneman:

Bombay is het culturele en commerciële hart van India. Het huisvest een boel belangrijke financiële instellingen en vele Indiase bedrijven hebben er hun hoofdkantoor. Vanwege de hogere levensstandaard worden immigranten van over heel India aangetrokken, de stad is daarom ook een smeltkroes van verschillende Indische culturen.

Behalve om de industrie is Bombay ook gekend om zijn filmproducties. Mensen uit de hele wereld komen hierheen om te acteren en te werken in Bollywood.

Een van de opvallendste bouwwerken van de stad is de Gateway of India, gebouwd ter herinnering aan een bezoek van de Britse koning George V in 1911. De laatste Britse militairen verlieten India in 1948 via deze poort.

De stad kent vele sloppenwijken. De bekendste is Dharavi, met zo'n 1 miljoen inwoners, een van de grootste sloppenwijken van Azië.

• 21 Januari 2008 - 08:59

Janneman:

Wauw...

Lees en kijk volgende week verder naar saskia en tine in Goa, de vroegere hoofdstad van het Portugese koloniale imperium in het Verre Oosten.

Nu is het een populaire plaats om te bezoeken voor westerse jongeren, voornamelijk de rugzaktoeristen. Dat komt doordat er enkele tientallen jaren geleden al veel hippies zijn neergestreken.

Wauw...

• 21 Januari 2008 - 20:04

Mams En Paps:

hallootjes we maken eventjes misbruik van jullie site om aan alle bekenden de groetjes te doen vanuit het zalig warme tunesie. tis overdag 25gr. en s avonds in de bar 30. het eten is hier heel lekker,als het zo voortgaat moeten we extra brede zetels boeken om terug te vliegen.dikke kussen voor jullie en de groetjes aan alle bekenden.frank en josiane

• 21 Januari 2008 - 21:56

Aurore:

Hey hey hey, dear *Bollywood stars!* Jullie ervaringen verbazen steeds meer na elk nieuw avontuur_ heb de indruk dat jullie dit (voorlopig)rugzak-leven al heel goed onder de knie hebben ;-) De max hoe jullie de wegen kruisen van andere mensen...en dit allemaal zo gek niet genoeg meevalt! Fantastische plantrekkers zijn jullie, en die site is een mega uitvinding... geeft tijdens elke nieuwe surfing de mogelijkheid om eventjes, wat meer en wat verder weg te dromen...en nieuwe reis-ideeën op te doen. So, just one message: enjoy, enjoy and enjoy! greetz

• 22 Januari 2008 - 04:03

Kim:

Hello Moviestars! Naast de reactie van je mammie en pappie vind je hierbij nóg een buitenlands verslagje...in de serie 'De Belevenissen van Kim' is nu ook 'Kim gaat naar Florida' verschenen. Ik heb geen blog maar mijn avonturen kan je bij thuiskomst zien om duizenden foto's.
    Gisteren Disney's Animal Kingdom bezocht... een geweldig park met o.a. 'Expedition Everest' waardoor ik nu ook mag zeggen dat ik de Berg der Bergen heb doorkruist en -weeral- The Lion King Musical gezien (wééral geblèèt!). Vandaag Universal Studios bezocht, een orkaan overleefd, Shrek geknuffeld, een loopinkje gedaan met de Hulk en The Mummy uit zijn kot gehaald. Morgen alligators bezoeken in The Everglades. Het is echt makkelijk om hier al je zorgen te vergeten en gewoon te genieten van elk moment. Het is een beetje zoals jullie trip denk ik, maar dan in sterk geconcentreerde vorm. De ene verwondering na de andere...
    Dikke x, let op voor die films, voor je het weet speel je een white-ass biatch met te hoge hakken die één of ander Aladdin-typetje moet binnendoen... BRRRR. :-)

• 24 Januari 2008 - 12:08

Lieselot:

Hey Tine
    Wanneer kom je nu terug?? ik tel af! Terwijl jullie in de zon zitten ben ik op skireis geweest, was ook leuk. Geniet nog van jullie avontuur en take care!!
    groetjes
    Lieselot

• 30 Januari 2008 - 12:08

Laurence En Pieter:

Hoi Bollywoodstars!! Mannekes jullie gaan veel te vertellen hebben als jullie thuis komen. Wie kan dat zeggen, dat ze hebben meegespeeld in een film! Alleen zorgen dat jullie het niet te hoog in jullie bol krijgen hé. Jeffifer Lopez verdient per film wel net iets meer dan 10 euro, maar je moet klein beginnen hé. Voor de rest ziet het er daar echt prachtig uit! Blijkbaar zijn jullie nog niet van plan om naar huis te komen. Groot gelijk. Tov jullie panoramisch zicht is het hier maar heel gewoon. Deze maand komt er wel een extra mensje op de wereld. Dat vind ik toch ook groot nieuws.

Nog veel plezier daar en groetjes van ons alledrie.
    Pieter, Laurence en ?

• 31 Januari 2008 - 15:39

Kim:

Het duurt nu toch wel héél lang voor we weer iets horen... hopelijk is alles ok aan de andere kant?

Dikke x!

• 31 Januari 2008 - 15:55

Francois En Tamara:

Hallo Saskia en tine jullie kennen ons niet maar via joske en frank in Tunesie hebben wij kennis gemaakt met jullie site het is prachtig en kijken met veel plezier naar jullie foto's jullie zijn krakken en altijd mooi weer jullie zullen wel mooi bruin zien,, onze tijd was te kort in tunesie maar ja wij zaten ook wel binnen aan de bar jullie weten wel cocktails te drinken, wij met zijn vieren ,het smaakte en de kilokes kwamen erbij, zo meisjes jullie hebben nieuwe fans van jullie site ,tes echt mooi,nog veel reisplezier en de groetjes aan je ouders saskia
    Francois en tamara

• 31 Januari 2008 - 16:13

Nestje:

dat duurt inderdaad wree lang hallooooo we zullen ier ne boterham gaan krijgen zeker!! niet te lang meer wachten é ladies zit alweer te popelen dada x