Ons 2de wereldwonder! - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu Ons 2de wereldwonder! - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

Ons 2de wereldwonder!

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

13 Januari 2008 | India, New Delhi

Genoeg forten en paleizen gezien, we zijn klaar voor India`s meesterwerk; de Taj Mahal!

Hier hebben we meer geluk met onze kamer, we zijn terug met de wekker kunnen opstaan. In Jaipur daarentegen, werden we wakker door het geritsel van een muis. Direct alle lichten aan, maar geen muis te bespeuren tot we plots Saskia haar zak zagen bewegen. Jaja, de sloeber was al volop onze apennootjes aan het verorberen :-)
We hebben heel eventjes getwijfeld om hem te houden als wekker, want dit is de beste manier om Tine uit haar bed te krijgen.

Na ons ontbijt op het dak van het hotel, met zicht op de Taj Mahal, kunnen we niet langer wachten en gaan dit wonder van dicht gaan bekijken. Wauw!!!
Een beetje achtergrond:
De Taj Mahal is het beroemdste monument van India, die de keizer Shahjahan uit liefde voor zijn overleden vrouw liet bouwen. Het doet dienst als mausoleum en zowel zijn vrouw als hemzelf, zijn in de kelders van dit imposante gebouw begraven. Gedurende 22 jaar hebben meer dan 20.000 bouwvakkers aan de Taj Mahal gewerkt.
Een gruwelijk weetje:
Volgens een legende liet hij na het voltooien de handen van de arbeiders afhakken, zodat ze nooit meer konden meewerken aan het bouwen van een nog mooier monument.

Na de Taj hebben we nog net de tijd om het Agra Fort te bezoeken en daarna de trein terug naar Delhi te nemen.
In Delhi moeten we eerst en vooral naar de post, want we zijn zodanig geladen door al dat shoppen. We dachten om vlug eens over en weer te gaan, maar vergeet dat maar. Eerst werden we naar buiten gestuurd om alles te laten inpakken. Wij maar zoeken naar dat bureau, terwijl het gewoon een scheve tafel op trottoir was :-). Amaai, tegen dat ze hier de juiste doos gevonden hadden (een half geschuurde van straat), moest hij blijkbaar na het inpakken nog met een stuk stof dichtgenaaid worden, dan nog verzegelen met was en dan pas konden we ze opsturen.
Door heel die cirque, hebben we geen tijd meer om het fort en Ghandi museum te bezoeken en moeten we al terug op een trein.
Nu gaan we naar het zuiden, waar we met Mumbai starten.

Bollywood here we come!

Groetjes Tine en Saskia

• 13 Januari 2008 - 08:19

Nestje:

piep piep achter jullie vlug daim ik dacht da ik het staartje net nog vanonder tine haar tshirt kon zien haha flauw hé kon het nie laten!machtig é zeg als je zo'n prachtig zicht voorgeschotelt krijgt ik moet het stellen met een indrukwekkende aangelegd chinees tuintje je weet wel hé met het prachtig boompje in het midden ;-).zal nogmaals in hehaling vallen adembenemend super wauwwwwww !!!mis jullie heeeeeel veeel knuffie smak x
    vanessa en boemertje

• 13 Januari 2008 - 09:42

Mams:

super !waaw !en btw jullie zien er geweldig goed uit.houwen zo! knuf.

• 13 Januari 2008 - 22:20

Annemie:

waawh Tine, dat is nogal een ander zicht dan van op een of ander dak in Hertsberge-city! Je vergeet toch niet hoe het er hier uitziet? Ik ben zo blij voor jullie dat je dat mag meemaken en ons een beetje laat mee genieten.
    tot binnenkort? annemie

• 14 Januari 2008 - 10:38

Marleentje:

ben onder den indruk, toch echt wel super dat jullie dit allemaal kunnen meemaken
    geniet ervan
    hou jullie goed

• 15 Januari 2008 - 20:19

Pol, Gerda En Kids:

De beelden en de verhalen blijven even verbluffend. Al dat moois en de unieke ervaringen, maken ons zelfs een tikkeltje jaloers. Geniet er beiden van met volle teugen.
    Tot binnenkort. Grts

• 18 Januari 2008 - 12:07

Kim:

Dag Lieverdjes!
    Mooi mooi...het wordt precies steeds beter, mooier, grootser...
    Ik vertrek morgen ook voor een weekje Florida... ik hou jullie zeker ook op de hoogte van de wereldwonderen die wij zullen zien (Mickey, een enorme coaster, ... :-))
    Dikke, dikke x en mijn volgende tekstje zal vanuit the States zijn!

• 18 Januari 2008 - 19:33

Tante Krol:

Tril nog na van verhaal over die muis, is was zeker al van dat dakterras geland.
    weet je, nu we 2008 zijn ingezet, begin ik eigenlijk al een beetje af te tellen om jullie terug te zien, 't begint echt wat lang te duren. maar niettemin, geniet er nog maar superveel van. DIT maak je waarschijnlijk NOOIT meer mee.
    En, al ne sneel indieër ontmoet ? Zeker laten weten hé.
    Vele, vele groetjes

• 20 Januari 2008 - 11:46

Valerie:

Amai!
    Twee sterren uit Bollywood!
    Wel heel tof om zoiets te kunnen meemaken, t moet weer nie raar zijn dat da jullie overkomt,echt nie te doen.
    Zo raar, ik heb da ook allemaal gezien( in Agra en Delhi ) en op dezelfde plaatsen rondgelopen, de Taj Mahal is wel indrukwekkend he.

Ale vele groetjes
    Val

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine