Ons 4de wereldwonder - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu Ons 4de wereldwonder - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

Ons 4de wereldwonder

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

14 Juni 2008 | Peru, Cuzco

Cuzco; onze lievelingsstad in Peru!
We waren onmiddellijk verliefd op de buurt San Blas. In deze buurt hebben we uren rondgewandeld in de kleine straatjes met al z'n artisanale winkeltjes en gezellige resto's. Na een stevige dag shoppen, gaan we terug naar beneden en komen we uit op de Plaza de Armas. Hier hangt er altijd een leuk sfeertje; of er gaat een stoet door de straten, soms is er vuurwerk op het plein en dan heb je nog de lokale dansen. Daarrond zie je alleen maar mooie koloniale gebouwen, wat dit voor ons de leukste Plaza de Armas maakt tot nu toe. We rusten hier een paar dagen uit, want we hebben de laatste tijd al veel nachten moeten doorsteken en dat begint nu door te wegen. Volledig uitgerust, zijn we klaar om ons 4de wereldwonder onveilig te gaan maken.

Dit jaar was er voor Saskia geen verjaardagsfeestje, maar in plaats daarvan, gaan we naar de Machu Picchu. Het wordt een vroegertje, want om 6u30 moeten we al in het station staan. Voor ons geen 4daagse trekking langs de Inka Trail, maar de easy way.
We hadden geluk, want de weergoden waren ons goed gestemd (we hadden nochtans geen offers gebracht) :-)
Voor dit wereldwonder, nemen we een gids onder de arm.
De Incastad ligt op ongeveer 2.350 meter hoogte, tussen steile bergen. Gelukkig lag de stad goed verborgen, waardoor de Spanjaarden haar nooit gevonden hebben en dus ook niet konden vernietigen. Het is nog altijd niet helemaal duidelijk waarom de Inca´s de Machu hebben gebouwd. Het is ongelofelijk hoe deze mensen in die tijd zo'n bouwwerk hebben kunnen aanleggen. Het ganse dorp is volledig uit graniet gemaakt, die ze uit de omliggende bergen haalden. Heel nauwkeurig werden grote blokken steen op elkaar gestapeld en die blijven tot op vandaag nog altijd goed liggen, zelfs zonder voeging ertussen.
Dit was het voor de Machu Picchu.
We vonden het super interessant en dit was voor ons het mooiste wereldwonder, tot nu toe toch :-)

P.s. Bedankt voor de leuke foto en berichtjes. Hihihi, wat een verrassing. Bij deze is iedereen uitgenodigd om een glas te komen drinken in Birthdayville :-)

Hasta luego
Tine en Saskia

• 15 Juni 2008 - 13:04

Kim/Mik:

Hier ben ik weer (of moet ik zeggen 'zijn we weer', ik heb tegenwoordig een evil kantje dat foto's post zonder dat ik het weet :-))
    Leuke verjaardag... wij gaan eentje drinken in de Hem op onze verjaardag, Madame Saskia gaat een Machu Picchu'tje doen :-)
    Ik ben op je birthday bij je mamie geweest, we hebben dus ook een béétje gevierd. We zijn tot de conclusie gekomen dat we allebei even hard willen dat je snel terugkomt. Geniet dus van de wonderen die nog op jullie to do-list staan en kom dan maar stilaan naar huis!

dikke dikke x

• 15 Juni 2008 - 13:58

Annemie:

nu is het wel serieus aan het inkorten en beginnen we allemaal erg over dat naar huis komen te denken, mijmeren, verlangen, zagen.....Geniet nog volop van al wat je tegenkomt en verwen ons maar verder met de verslagen waarvan wij alleen maar kunnen dromen en watertanden.In augustus kunnen we dan een live-verslag krijgen? En kan ik dan eindelijk Saskia eens in het echt zien.

• 15 Juni 2008 - 15:46

Nestje:

amai zware dagen achter de rug 2 katers in 1 week is wel een beetje te veel van het goede my god maar zeker niet te vergelijken met jou kater sas wow als dit niet het mooiste is wat je op je verjaardag kan krijgen daim super!!!!ah ja bernard is al ingelicht en gaat volledig akoord dus tis in de sjakos feestje bouwen weeral kater ;-)
    vriendjes tot in dn droai dada x

• 16 Juni 2008 - 07:35

Marleen:

ik geef het toe, ik ben echt jaloers op jullie , gewoonweg super
    we verlangen wel dat jullie terugkomen en toch , gedaan met al die leuke verslagen, en die mooie foto's , maar zover is het nog niet dus maak ons nog meer jaloers en doorsturen die verslagen en foto's en zeker niet vergeten
    GENIETEN

• 17 Juni 2008 - 20:13

Nila:

Eerst en vooral:Happy Birthday Saskia, ik weet niet precies wanneer het was, maar t zal wel tof geweest zijn hé:) ik verlang om de machu fotos te zien. ook bedankt voor de laatste kaartjes die weer binnen gekomen zijn, volgend jaar zal t njet zijn in men brievenbus. tinette, we zullen gans de mallorca reis moeten bijpraten, en waarschijnlijk zal jij ook nog weekendje milaan moeten doen om nog meer bij te babbelen... blijf je duimen dat ik goed appartementje vind? see you supersoon
    lots of kisses to both of you!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine