Huancayo-Ayucucho-Andahayalas - Reisverslag uit Lima, Peru van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu Huancayo-Ayucucho-Andahayalas - Reisverslag uit Lima, Peru van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

Huancayo-Ayucucho-Andahayalas

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

12 Juni 2008 | Peru, Lima

Huancayo is ons eerste kleine dorpje, die uiteindelijk toch nog redelijk groot blijkt te zijn. Dit dorp is de ideale vertrekplaats om de bijliggende artisanale dorpjes te bezoeken. Zo veranderdt onze adrenaline toer in een artisanale toer :-) Ieder dorp heeft zo z'n eigen specialiteit en wij bezoeken er drie. Één waar ze uitsluitend kalabassen bewerken, een ander waar je allerhande textielartikelen vindt en dan een dorpje gespecialiseerd in zilver. Het leukste vonden wij het kalabassendorpje, want daar belanden we toevallig bij mensen thuis. Een jongen had ons meegenomen naar zijn familie en daar konden we op de binnenkoer, de ouders aan het werk zien.
Verder was er in Huancayo zelf niet veel te doen, we slenteren wat rond in het stadje en gaan na 2 dagen al door naar Ayucucho.
We ondergaan een zware busrit, want vanaf nu is het gedaan met de luxueze busritten. :-( Hier in de bergen zijn geen mooie bussen meer en de asfalt wegen waren ook ver te zoeken.
Na een slapeloze nacht komen we aan in Ayucucho, die we 's avonds al terug verlaten. Ook hier was het dorp veel groter dan we in gedachten hadden en we wilden de zondag naar een feria waarvoor we naar Andahuaylas moesten.
's Morgends vroeg komen we met de visbus aan in Andahuaylas. Een of ander vrouwtje had blijkbaar een hele lading vis meegenomen in de bagageruimte en natuurlijk moesten net onze zakken op die lading liggen. Met gevolg dat onze zakken nu naar vorte vis stinken!
De feria zelf was zeker de moeite waard! Overal zag je mensen in hun typische kledij lopen en je kon er vanalles krijgen op deze grote markt.
De vogende dag, gaan we naar het Pacucha meer. De weg ernaartoe was zeer mooi en het meer zelf natuurlijk ook. Rondom het meer liepen er lama's en die wilden wij natuurlijk aaien. Ze zagen er braaf uit en bleven zelfs staan toen we dichterbij kwamen, maar dat stond hen blijkbaar niet aan en net wanneer we ze willen aanraken, spuugden ze naar ons :-)

Dit was het voor vandaag, we komen snel weer terug met meer.

Tot dan
Saskia en Tine

• 13 Juni 2008 - 07:15

Neiliv Mik:

You're site has been hacked by the Mean Green Birthdaywishing Machine!

• 13 Juni 2008 - 08:26

Corinne:

Hey Saskia,( Feliz cumpleanos )een gelukkige verjaardag.Veel plezier en genieten maar...groetjes en tot in de kookles

• 13 Juni 2008 - 14:32

Nestje:

weeral chice en stinkende dinges beleeft schitterend de mochelende lama njam njam
    miljaar kan da beest zeker bie ze krop gepakt :-)jikkes die stinkende viszakken, daar zou ik nu nog mee kunnnen leven nie te doen.ko gern junder koptje gezien funny
    neiliv mik is toch ook gin geweun é zo zot of een achterdeure de max!
    alé copain no een happy birthday gewenst geniet er nog van en nie te droenke .twas gisteren van mien van da aaauwch mn kopetje doe pijn kir royal nie goed mo kmoesten toch ne goeien drinken ip miene moat é da's zeker dadde, salut wi kgont nooit leren .tot de volgende zwaai zwaai x

• 14 Juni 2008 - 17:56

Jaicy En Jeroen :

amaaaaaai das plezant
    jullie zullen een jaar moeten bekomen zekers en de harde ploate zit oal vul zekersssssssss? Geniet er nog van zodat wij ook nog kunnen meegenieten. Bedankt voor de vele mooie kaartjes dat we al gekregen hebben. Groetjes.

• 14 Juni 2008 - 18:28

Mams:

en tof feestje gehad?t is ne keer iets anders hé.volgend jaar zijn we er weer bij hoop ik,dada

• 23 Juni 2008 - 12:16

Trijn:

supersupercool dat jullie mijn peruaanse thuishaven bezocht hebben!! mijn hartje breekt bij het zien van de foto's! de feria is idd fantastisch é... Enjoy! en een gelukkige verjaardag aan saskia want die is blijkbaar enorm jarig hihi... en een dikke zoen voor alletwee! xx

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine