Ovalle - La Serena - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu Ovalle - La Serena - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Saskia en Tine Deklerck Pyfferoen - WaarBenJij.nu

Ovalle - La Serena

Door: Tine en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Tine

27 Mei 2008 | Chili, Santiago de Chile

Op aanraden van een kok in Valparaiso, gingen we naar Ovalle. Deze plaats is niet zo toeristisch, maar juist daarom wilden we dit dorpje wel eens zien. Van hieruit zijn we op daguitstap gegaan naar Tulahuen, wat voor de chef het mooiste dorpje in Midden Chili is. Tulahuen lag er maar verlaten bij, met enkel hier en daar een gezadeld paard, wachtend op de cowboy. Op een gegeven moment kwam er zo een cowboy buiten en vroeg ons of we archeologen waren. We moesten even lachen, want hij verschoot ervan dat er hier 2 toeristen rondliepen. We slenteren wat rond en komen 2 oude zusjes tegen die in hun tuintje aant werken waren. Enthousiast vragen ze ons uit en zijn blij om eens met toeristen te kunnen praten. Bij vertrek krijgen we elk een paar versgeplukte sinaasappels uit hun boom mee.

De volgende dag vertrekken we naar La Serena. Hier valt er al wat meer te beleven en we maken nog eens een tour op zee. Met moeite kunnen we in ons bootje stappen, want de zee is zo wild en er hangt een zware mist. Eerst gingen we op zoek naar dolfijnen en we waren verrast om er plots 6 naast onze boot te zien zwemmen. Daarna passeren we nog langs kolonies zeeleeuwen, cormorals en hier hebben we het geluk om nog maals de pinguinos te zien.
We pauzeren op de Isla Damas, waar we tijdens onze lunch nog meer beestjes zien zoals pelikanen en condors. Op de terugweg is de zee er nog niet op verbeterd, waardoor we wat groen terug aanmeren.

We bekomen even en gaan er dan terug vandoor, want de woestijn wacht op ons.

Saskia en Tine

• 27 Mei 2008 - 18:44

Kim:

...Zucht...
    ...Mijmer mijmer...
    ...Droom droom droom...

• 27 Mei 2008 - 21:31

Nestje:

hello hello friendies i am home amaai ben bekaf heb nog geen oog dichtgedaan ken je da zodanig moe en toch opgefokt die jetlag nie om mee te lachen het staat jullie binnen 6 weken ook te wachten maar dan in een veel wreeedere mate hihihi :-) heb me mega goed geamuseerd super vakantie gehad onderste boven hangen in nie menselijke roller coasters 60 meters pille rechte no beneden vrije val om maar een vb te geven van de vele andere, die parken zijn echt de max bellewaerde is daar een speeltuin tegen !!!!!en dan de waterparken die glijbanen mo jongers toch geweun zot en al vb de h20 disco ip een band word je rechte in een discoparty geduwd die amerikanen zijn gewoon geschift!ik hoor jullie wel denken ne si ze is ook e ki ip reize gewist tzal e ki wa zeggen verdomme ik kan niet tegen die pracht belevenissen op chit zeg wat jullie daar weer meemaken suuuuuuuupppppeeeerrrrrr i like that stuff pffffffff
    ah heb mischien toch iets om jullie jaloers te maken we have a flight in a 1928 travelair open cockpit biplane over gulf shores alabama gemaakt super ervaring jaloers jammmmmer!:-) hopelijk hoor ik snel iets van mijn buddy's big hug smak x

• 28 Mei 2008 - 08:58

MARLEEN:

Ja en wij maar werken
    hoe gaat het met jullie spaans?
    zeeziekte voorbij? kunnen jullie nu in de woestijn aan de fata morgana beginnen
    nog veel plezier

• 28 Mei 2008 - 11:40

Annemie:

jawadde, twee verslagen op een dag en met zoveel foto's. En nu naar de Atacamawoestijn? Weet je dat die ouder is dan de Sahara? Ik heb dat onlangs op de radio gehoord naar aanleiding van het feit dat ze volgend jaar 'Paris - Dakar' in die côté zullen rijden.
    Is die cactusfoto tav Johan?

Saskia en Tine

Hallo iedereen, we konden onze reiskriebels niet langer bedwingen, en starten ons groot avontuur op 14 oktober. Onze plannen waren al deels gesmeed in Nepal. We moesten na 3 weken al terug naar huis, en er was nog zoveel te zien! India lag zo dichtbij, en we waren zelfs nog niet in Tibet geweest! Dus i.p.v zonder veel na te denken en in Nepal te blijven (een beetje te impulsief? :-)) Hebben we na wat voorbereiding en veel eliminaties (de wereld is echt groot) beslist om in China te starten. We gaan proberen om met deze blog jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden, en verwachten van jullie ook nu en dan eens een berichtje. Tot in China groetjes Saskia & Tine